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Themen | 010/2023 (09.11.2023)
  • THE RACE to CATCH THE LAST NAZIS
    A lifetime after the Holocaust, a few of its perpetrators somehow remain at large. And the German detectives tasked with bringing them to justice are making a final desperate push to hunt them down.
  • Chris Evans is Having Second Thoughts
    Some of the things that the reluctant leading man has been contemplating lately include: humanity’s tiny place in our vast galaxy, autumns in New England, whether his dog realizes he’s famous, and how, well, maybe being a movie star isn’t the best occupation for a guy who’s so prone to thinking about absolutely everything.
Inhaltsverzeichnis
Themen | 011/2023 (08.12.2023)
  • TIMOTHÉE CHALAMET GOES ELECTRIC
    In Chapter Three of our ongoing project, the young actor talks candidly about coming of age over the last few years—a process he calls “adultifying”—during which he turned a professional corner, discovered a cohort of creative peers, and learned to embrace his own spirit of rebellion.
  • Marty
    Now 80, Martin Scorsese is on one of the most creative runs of his career—and consumed by the challenges (and opportunities) of all that he has left to do.
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Themen | 012/2023 (09.01.2024)
  • TRAVIS MAXIMUS
    This year, Travis Scott bounced back into the spotlight with the summer’s biggest album and a mega-tour to match. And yet, he says, he’s still striving for something even grander. GQ’s Chris Heath hits the road with one of the most dynamic entertainers of our age.
  • Death Sex, and Money: The Tom Ford Exit Interview
    He sold his company and has set his sights on new goal. As he walks away from the fashion world, Tom Ford talks candidly about all of it: the empire he built, the grief he’s endured, and what he’s planning for his third and final act.
Inhaltsverzeichnis
Themen | 002/2024 (05.03.2024)
  • THE HARDEST LINES
    The world’s most legendary freeskier is on a multiyear mission to become the first person to climb and ski down the 50 most storied routes in North America. But he’s not that young anymore, and inevitably the mountains that remain just keep getting deadlier.
  • HOW TO BUY A PRO SPORTS TEAM
    Thinking about joining the likes of Ryan Reynolds, David Beckham, and (probably) Jeff Bezos in the mad scramble to land your own club? It’s suddenly the hottest pastime of the global super rich. Here’s how the game is played.
Inhaltsverzeichnis
Themen | 003/2024 (12.04.2024)
  • DARK KINGDOM
    Trent Reznor and Atticus Ross—best friends and Nine Inch Nails bandmates—found unlikely creative fulfillment (and a couple of Oscars) by reassessing what they had to offer as musicians. Now they’re thinking even bigger, and imagining an artistic empire of their own making.
  • QUEEN of the YOUTH
    Hunter Schafer has built a career by saying yes: to activism, to modeling, and then to acting, where Euphoria made her a star. Now, with a budding movie career and big plans in just about every field you can imagine, the Gen Z icon is figuring out exactly what sort of creative life she’d like to lead.
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Porträt von GQ US

GQ US oder Gentlemen's Quarterly ist ein Lifestyle-Magazin für den Mann. Die Zeitschrift stammt aus den USA und erscheint dort bereits seit 1957. Ihr Konzept führte zu einer hohen Popularität. Im Laufe der Jahrzehnte etablierte der Verlag mittlerweile 18 Ausgaben – von Indien bis nach Mexiko.

Welche Inhalte bietet die GQ US?

In der GQ US dreht sich alles um Männerthemen. Im Einzelnen können dabei sowohl Mode- und Stilfragen als auch Themen aus den Bereichen Auto und Technik aufgegriffen werden. Hinzu kommen Unterhaltung, Kultur, Uhren sowie Design und Einrichtungsthemen, wobei die Liste immer wieder erweitert wird. Einmal im Jahr verleiht die GQ US im Rahmen einer abendlichen Gala den Titel Männer des Jahres in 14 Kategorien und zeichnet in diesem Kontext Prominente wie den Musiker Bob Geldof, Schauspieler Nicolas Cage oder auch Sportler wie Michael Schumacher aus.

Wer sollte die GQ US lesen?

Die GQ US ist ein Männermagazin, das merkt man an jeder einzelnen Seite. So ist es nicht verwunderlich, dass der überwiegende Teil der Leser männlich ist. Der Verlag selbst beschreibt seine Leser als anspruchsvoll und gleichzeitig weltoffen. Sie lieben Originale? Dann greifen Sie hier zu dieser original US-Ausgabe der Zeitschrift.

Das Besondere an der GQ US

Charakteristisch für die GQ US ist ihre reine Ausrichtung auf reine Männerthemen. Sonderhefte zu Modethemen aber auch zu den Trends der Automobilbranche bieten zusätzlichen spannenden Lesestoff. Besonderen Charme erlangt das Magazin durch seine mittlerweile über 70-jährige Tradition – Ende der 50er-Jahre wurde das US-Original ins Leben gerufen.

  • erscheint seit 1957 in monatlicher Abfolge für den US-amerikanischen Markt
  • ca. 930.000 verkaufte Exemplare in den USA (Alliance for Audited Media, 2014)
  • in englischer Sprache

Der Verlag hinter der GQ US

Hinter der GQ US steht das Condé Nast Inc. Medienunternehmen. Es existiert bereits seit 1909 und sitzt in New York. Bekannte Titel auf dem deutschen Markt sind die AD Architectural Digest aber auch die Hochglanz-Magazine Vogue und Glamour.
Auf www.condenast.com stellt sich der Konzern selbst vor. Hier finden Sie vieles rund um die Marken und zur Geschichte des Verlagshauses.

Alternativen zur GQ US

Als Lifestyle- und Modemagazin ist die GQ US in der Kategorie Modezeitschriften für Männer zu finden. Sie suchen eine Alternative? Mehr als 20 Titel stehen zur Auswahl und bieten spannende Abwechslung. Die Esquire (UK) ist ebenfalls englischsprachig, aber mit Instyle Men oder TWEED stehen auch deutschsprachige Titel zur Auswahl. Natürlich ist auch die deutsche Version der GQ vertreten.

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In der aktuellen Ausgabe von GQ US

  • The New Gold Standard in Tasteful Watches
    Piaget’s Polo 79 once again marks the end of the steel sports watch’s reign—and the start of something much more fun.
  • THE WORLD’S MOST CREATIVE COMPANIES 2024
    Suddenly, the most exciting, most pioneering, and most successful businesses on earth are distinguished by one thing: their creative spirit.
  • LEWIS HAMILTON IS CHANGING LANES
    The seven-time F1 champ says he still has a world title in him—maybe this year, his final one at Mercedes; maybe next year when he joins Ferrari, a shocking move he tells us he manifested. But it’s his passionate work outside of racing—in fashion, in film, in music—that’s setting him up to keep making moves after the checkered flag drops on his racing career.
  • QUEEN of the YOUTH
    Hunter Schafer has built a career by saying yes: to activism, to modeling, and then to acting, where Euphoria made her a star. Now, with a budding movie career and big plans in just about every field you can imagine, the Gen Z icon is figuring out exactly what sort of creative life she’d like to lead.
  • DARK KINGDOM
    Trent Reznor and Atticus Ross—best friends and Nine Inch Nails bandmates—found unlikely creative fulfillment (and a couple of Oscars) by reassessing what they had to offer as musicians. Now they’re thinking even bigger, and imagining an artistic empire of their own making.
  • WELCOME TO LAUREN HALSEY’S NEIGHBORHOOD ENTERING
    The red-hot 36-year-old artist has achieved global success with a very local approach: applying imaginative, laserlike focus to a few square blocks of her hometown. In doing so, she renders and reflects what it’s actually like to live and work in—and never, ever leave—South Central Los Angeles.
  • MARNI’S FRANESCO RISSO WILL NEVER GROWUP
    The eccentric Italian designer is proving that the very serious business of fashion doesn’t have to be very serious at all.
  • MEET THE WILDEST CHARACTER IN THE WORLDS’S MOST INFLUENTIAL MUSIC SCENE
    Right now, to be the most important new voice in Afrobeats means you might just be the most important new voice in global music, period. That title currently belongs to Asake, a Nigerian singer with bonkers style and a penchant for making speaker-melting hits.